Έσιει περίπου έναν χρόνο που εξεκίνησεν μια συζήτηση για το τι εγίνετουν στην Κύπρον την δεκαετίαν του '60 τζαι του '70. Όι πως πιο παλιά έν εγίνουνταν συζητήσεις, αλλά φαίνεσται μου ότι τζείνοι πούταν μες το παρακράτος τότες (ίντα παρακράτος δηλαδή, ήταν τρία τζαι τέσσερα) μάχουνται να δικαιωθούν. Εν τους κανεί που έσιει είκοσι χρόνια που πιάννουν υψηλόβαθμες θέσεις μες το κράτος που οι ίδιοι εμάχουνταν να διαλύσουν για να κάμουν την ένωσην. Που την άλλην πάλαι, πολλά πιθανόν ναν επειδή ο κόσμος άρκεψεν να ρωτά ίντα μπου εγίνετουν τότες, αφού αρκέψαν πιον να ξιθάφκουνται για να φκαίννουν που τα πηγάθκια οι σκελετοί των πλασμάτων που εφάαν τούτοι ούλλοι στο όνομαν του έθνους. Μπορεί να νιώθουν ότι απειλούνται.
Πέρσι έσιεν μιαν εκπομπήν η Χαραλαμπίδου τζαι εμίλαν ο Χριστόδουλος Χριστοδούλου. Η κουβέντα έππεσεν στο σχέδιον Ακρίτας. Με έναν υφούδιν ότι τάχα εκνευρίστην, είπεν μας με μιαν φυσικότηταν ότι ο ίδιος ήταν επιτελάρχης της οργάνωσης, τζαι ούλλα όσα ακούουνται ότι το σχέδιον ακρίτας ήταν σχέδιον εθνοκάθαρσης εν πελλάρες. Απλά ήταν να σφάξουν ούλλους τους Τουρκοκύπριους μες σε τρεις νύχτες επειδή οι ίδιοι οι Τουρκοκύπριοι εξοπλίζουνταν, διότι εμείς ήταν να κάμουμεν την ένωσην. Στην πραγματικότηταν, λαλεί, ο σκοπός της οργάνωσης ήταν να προστατέψει τους ελληνοκύπριους. Τωρά ίνταλως το 1/5 του πληθυσμού εν απειλή για τα 4/5, ο θεός τζι'ἠ ψυσιή τους. Βέβαια, είπεν μας μετά ότι η πραγματική απειλή ήταν η Τουρκία, η οποία εν έθελεν να γινεί η ένωση. Μάλιστα. Οπότε η λύση του προβλήματος ήταν να σφάξουμεν ούλλους τους Τουρκοκύπριους διότι ήταν ο λόγος που εν εμπορούσαμεν να κάμουμεν την ένωσην.
Την περασμένην εφτομάδαν πάλαι ήταν ο Κόσιης στην εκπομπήν του Γεννάρη, τζαι ελάλεν μας τζαι τζείνος με μιαν φυσικότηταν ότι ήταν επιτελάρχης της οργάνωσης. Ο ένας πρώην υπουργός οικονομικών τζαι εσωτερικών, τζαι διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας. Ο άλλος υπουργός Δικαιοσύνης τζαι Δημόσιας Τάξης. Μάσιαλλα κύριοι.
Έχουμεν τζαι λέμεν: θκυό πλάσματα λαλούν δημόσια ότι ήταν μέλη μιας ένοπλης οργάνωσης, της οποίας στόχος ήταν η ανατροπή της συνταγματικής τάξης με σκοπόν την ένωσην. Σε μιαν περίοδον που όποιος έθελεν εγύριζεν με τα μπρεν τζαι τα καλασνίκοφ. Όταν η ζωή του πλασμάτου εν άξιζεν τίποτε, τζιαι ένιωθαν κάποιοι ότι είχαν το ηθικόν δικαίωμαν να σκοτώνουν κόσμον διότι ήταν εμπόδιον στο μεγαλείον του έθνους. Είτε τούντο έθνος ήταν το ελληνικόν, είτε το τούρτζικον.
Τωρά ξαφνικά αθθυμηθήκαν τούτοι ούλλοι την Κυπριακήν Δημοκρατίαν τζιαι υπερασπίζουνται την. Μετά που εκαταφέραν να την κάμουν ντε φάκτο ελληνικόν κράτος βέβαια. Τωρά κάμει τους. Τότες έν τους έκαμνεν. Γενικόν εισαγγελέαν έν έχουμεν να κάμει έρευναν για τούτους που εθέλαν να ανατρέψουν την συνταγματικήν τάξην;
Εν μιλώ μόνον για τους πραξικοπηματίες τζαι τους ΕΟΚΑΒηταζήες. Τζείνοι εκάμαν ίντα μποκάμαν, αλλά η αλήθκεια ένει ότι εγινήκαν (τζαι) τα εξιλαστήρια θύματα. Πίσω τους εχωστήκαν έναν κάρον άλλοι. Διότι "ομάδες" που εκυκλοφορούσαν με τα όπλα τζαι εκαθαρίζαν κόσμον είσιεν τζαι ο Λυσσαρίδης, τζαι ο Γιωρκάτζης, τζαι ο Σαμψών. Τζαι πας τούντην κουβένταν, σύμφωνα με έγγραφον του Υπουργείου Εξωτερικών της Αγγλίας το '63, που τούτες ούλλες τες ομάδες, η μόνη η οποία ήταν η πλεόν πιθανή να παραμείνει πιστή στο Μακάριο ήταν του Σαμψών...
Να σας πω την αλήθκεια εγώ δικαστήρια εν θέλω. Τα δικαστήρια πας τούντα θέματα εν παραπάνω για τη δικαίωση μιας πολιτικής θέσης τζαι την καταδίκην μιας άλλης. Εν έχω πρόβλημαν να καταλάβω ότι οι συνθήκες της εποχής ήταν πολλά διαφορετικές που τες σημερινές, ότι έννοια του κράτους εν υπήρχεν, τζαι ότι ο κάθε κεντηκελένης είσιεν όπλον τζαι έκαμνεν της κκελλές του. Εγώ τζείνον που θέλω είναι τούτοι ούλλοι να μιλήσουν ανοιχτά για το τι εκάμαν τζαι τι εν εκάμαν, έστω τζαι με νομικήν αμνηστείαν. Πέρκιν μον καταλάβουμεν ούλλοι μας πως εσκοτώθηκεν τόσος κόσμος άδικα. Τζαι ακόμα παραπάνω, οικογένειες τζαι αθρώποι των οποίων οι ζωές εκταστραφήκαν διότι έναν πλάσμαν που αγαπούσαν εθεωρήθηκεν που κάποιους ότι έπρεπεν να σκοτωθεί γιατί ήταν ήταν εμπόδιον στην ένωσην ή το ταξίμ. Ειδάλλως πηγάθκια έσιει πολλά, τζαι σκελετοί καμπόσοι ποννα μας ιστοισιώννουν για πολλές γενιές.
Δεν θέλουμε όνομα και τίτλους,
ReplyDeleteΜήτε επιγράμματα.
Δόστε μας πίσω την ψυχή μας
Το μέσα πλούτος μας
Κι ας είναι ελιά το δείπνο μας
Και το νερό γλυφό.
Δόστε μας πίσω τα παιδιά μας
Και την ψυχή μας.
(του Κύπρου Χρυσάνθη)
Ολύβια