Wednesday, 2 March 2011

Toplumsal Varoluş Mitingi: the prequel

Σήμερα εν το Toplumsal Varoluş Mitingi 2 (Συλλαλητήριον Κοινοτικής Ύπαρξης). Επειδή σε τούντην φάσην εν σημαντικόν για τους ΤΚ να διαδηλώσουν μόνοι τους, σήμερα εν επήα ποτζεί. (btw, όποιος θέλει να στηρίξει τες κινητοπιήσεις ποτζεί, ας πάει η ώρα 4:30 στο τέρμαν Λήδρας, έσιει εκδήλωσην της Πλατφόρμας Ε/Κ τζαι Τ/Κ Εκπαιδευτικών "Ενωμένη Κύπρος").

Είπα όμως να γράψω κάτι άλλον σχετικόν.

Έγραψα στο προηγούμενον ππόστ για το θέμαν, ότι η ημέρα που εθκιαλέξαν για το συλλαλητήριον ήταν η επέτειος της πρώτης αντιαποικιακής κινητοποίησης των Τουρκοκυπρίων. Η 28η Γεννάρη του 1958 εν βαθκειά χαραγμένη στη συλλογικήν τους μνήμην.

Το 1961 αποφασίσαν να τιμήσουν την επέτειον. Ο Ντεχτάς έλειπεν που την Κύπρον, τζαι επήεν ο Νετζντέτ Ουνέλ, που ήταν τζαι τζείνος ένας που τους σημαντικούς ηγέτες, να έβρει τον Τούρκον τον πρέσβην, τον Ντιρβάνα. Ο Ντιρβάνα λαλεί του ότι έτσι πράμαν εν γίνεται τζαι να το ξιχάσει. Η κυβέρνηση της Τουρκίας  (η οποία σημειωτέον τότες ήταν η του κυβέρνηση πραξικοπήματος που έφαεν τον Μεντερές) εμάσιετουν να έσιει καλές σχέσεις με την Ελλάδαν. Μια τέθκοια εκδήλωση θα εχάλαν το καλόν κλίμαν. Ο Ουνέλ λαλεί του ότι εν γίνεται οι ΕΚ να γιορτάζουν την 1ην του Απρίλη τζαι οι ΤΚ να μεν κάμνουν τίποτε - εν σημαντικόν για μας κτλ.

Στην πολλήν την ώραν ο Ντιρβάνα ενευρίασεν τζαι λαλεί του: "Εγώ με τούντο πράμαν εν συφφωνώ. Αν θέλετε να κάμετε τούντην εκδήλωσην κάμετε την, αλλά η Τουρκία εν την υποστηρίζει. Τζιαι να μεν τολμήσετε να φκάλετε τούρτζικες σημαίες, διότι εννα σας κόψω τα ριάλλια της βοήθειας που την Τουρκίαν." Στο τέλος επήαν κάποια πλάσματα τζαι εβάλασιν απλά λουλλούθκια στο μνημείον.

2 comments:

  1. Αντώνη γράφει για το θέμαν ο Αρίφ Χασάν Ταχσίν στα άρθρα του στη Soz (εφημερίδα της KTOS) που εμεταφραστήκαν στα ελληνικά σε βιβλίο σαν "Η άνοδος του Ντεκτάς στην κορυφή" Σειρά αρχείο 4, εκδόσεις Διαφάνεια Λευκωσία 2001.

    Ο Ταχσίν ήταν στην αντιπροσωπεία που επήεν να καλέσει τον Ντιρβανά, σαν σπουδαστής του διδασκαλικού κολλεγίου. Ο Ντιρβανά είπεν τους ότι εννα έρτει αλλά να μεν αναφερτεί η λέξη ταξίμ. Τζιαι είπεν τους να μεν ακούν τους ελληνοκύπριους μαθητές που φωνάζουν για ένωση, αν μιλήσει ο μακάριος για ένωση εννά πάει ο Ντιρβανά στο προεδρικόν τζιαι να τον τραβήσει έξω που το φτι.

    Αναφέρει τζιαι την μαρτυρία του Αϊντίν Σαμί ότι ο Ντιρβανά εζήτησε να δει το πρόγραμμαν της εκδήλωσης τζιαι έκαμε ουσιαστικά λογοκρισία, έκοψεν ούλλες τες αναφορές σε ταξίμ τζιαι πίστη στη μητέρα πατρίδα, Στην ίδια την εκδήλωση κάποιος τούρκος αξιωματικός τομεάρχης της ΤΜΤ εχτίτζιασε με τη λογοκρισία της πρεσβείας τζιαι εσηκώθηκεν πάνω τζιαι έφκαλε λόγο.

    Στο ίδιο βιβλίο λέει ότι μετά τη δολοφονία του Χικμέτ τζιαι του Γκιουρκάν ο Ντιρβανά εκάλεσεν το Ντεκτάς τζιαι έδειξεν του τη φωτογραφία του Μεντερές κρεμμασμένου.

    Δηλαδή ο Ντιρβανά (όπως ο Καραμαλλής) ήθελε να δουλέψει η Ζυρίχη, σε αντίθεση με τους στρατιωτικούς.

    ReplyDelete
  2. Στέλιο καλημέρα,
    εν το έξερα για το βιβλίο, ευχαριστώ. Το σημαντικό βέβαια δαμαί, τζιαι τούτον που έθελα να αναδείξω εν η διαμάχη της "μητέρας πατρίδας" με την "κόρη πατρίδα" σε σχέση με τη χάραξη "εθνικής" πολιτικής, αλλά τζαι το ποιός τραβά τον άλλον που τη μούττη. Τζιαι όπως υπαινίσσεσαι τζιαι εσύ, οι παραλληλισμοί εν τεράστιοι.

    ReplyDelete